گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

گیاهان آپارتمانی با رشد سریع

داشتن یک گلخانه زیبا و کوچک در خانه‌های آپارتمانی علاوه بر اینکه به تمیزی هوای داخل خانه کمک می‌کند، در جذابیت دکوراسیون داخلی هم تاثیرگذار است. برای داشتن چنین فضایی در خانه باید با دانش باغبانی آشنایی داشته باشید و از اصول رشد گیاهان مختلف مطلع باشید. برای این کار نیاز به صرف هزینه بالا یا چند گلدان و تکثیر آن‌ها دارید که کمی زمان‌بر است. البته اگر گیاهان سریع‌ الرشد را برای نگهداری در آپارتمان انتخاب کنید، خیلی زود به یک گلخانه جمع و جور از گیاهانی که شخصا پرورش داده‌اید، دست پیدا می‌کنید. گیاهان آپارتمانی برگ پهن بهترین انتخاب برای نگهداری در آپارتمان هستند که اکثر آن‌ها رشد سریعی هم دارند. در ادامه با انواع این گیاهان آشنا خواهید شد.

اگر هم قصد خرید گیاهان آپارتمانی ارزان را دارید می‌توانید انواع گل و گیاه آپارتمانی را از گلفروشی آنلاین سارینالند همراه با %15 تخفیف با کد تخفیف: sarina با قیمت مناسب از طریق لینک زیر خریداری کنید.

سرفصل‌های مقاله

یک گلدان پر برگ و گل و سرحال، همیشه زیبا است اما برای داشتن چنین گلدانی باید زمان زیادی صبر کنید. قد کشیدن و پر برگ شدن بعضی از گیاهان، چندین سال زمان می‌برد اما گیاهانی هم وجود دارند که این پروسه را در چند ماه و بسیار سریع‌تر طی می‌کنند. این گیاهان را در اصطلاح گیاهان سریع الرشد می‌نامند که رشد سریع‌تری نسبت به دیگر انواع گیاهان داشته و در صورتی که شرایط نگهداری از آن‌ها به خوبی فراهم شود، خیلی زود یک بهشت سبز و کوچک را برای شما ایجاد می‌کنند. شاید تصور کنید چنین گیاهانی فقط در باغ و باغچه قابل نگهداری هستند اما بد نیست بدانید که بعضی از انواع گیاهان آپارتمانی هم چنین خاصیتی دارند. برای مثال:

پتوس سبز

پتوس سبز

پتوس همیشه سبز یکی از گیاهانی است که رشد سریعی داشته و در مدت زمان کوتاه علاوه بر ایجاد گلدانی پر برگ، امکان تکثیر و قلمه‌زنی را نیز برای شما فراهم می‌کند. اگر تجربه نگهداری از این گیاه زیبا را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که یک قلمه کوچک از این گیاه در عرض چند هفته به گلدانی بزرگ و زیبا تبدیل می‌شود. از مزایای این گیاه آپارتمانی می‌توان به امکان نگهداری از آن در خاک یا آب، بدون هیچ شرایط خاص و ویژه‌ای اشاره کرد.

این گیاه برگ‌هایی قلبی و نسبتا براق دارد و می‌توان آن را در دسته گیاهان آپارتمانی برگ پهن قرار داد. پتوس‌های جذاب در رنگ‌های سبز ساده، سبز ارتشی، ابلق، سبز نئونی و… وجود دارند. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و حتی اگر در زمینه پرورش گیاهان مبتدی هم باشید، به خوبی می‌توانید به گلدان پتوس خود رسیدگی کنید و در عرض چند هفته، پتوس‌های جدیدی از گلدان اول خود داشته باشید. 

گندمی

گندمی

اگر به دنبال خرید گیاهان آپارتمانی ارزان با خاصیت رشد سریع هستید، گندمی نیز یکی از انتخاب‌های مناسب برای شما است. گندمی‌، گیاهی با برگ‌های کشیده، سوزنی و خوش رنگ است که ارتفاع آن در گلدان گاهی به یک متر هم می‌رسد. این گیاه را گیاه عنکبوتی هم می‌نامند و علت این نامگذاری برگ‌های افشان آن است که شبیه به پاهای عنکبوت بلند و کشیده هستند.

گندمی نیز مانند پتوس، گیاهی فوق‌العاده برای افرادی است که در زمینه نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستند. این گیاه خوش آب و رنگ را می‌توانید به رنگ‌های سبز و ابلق پیدا کنید. اگر فضایی کم نور در اختیار دارید یا پنجره‌ای با نور مستقیم درخانه ندارید، گندمی یک گزینه مناسب برای نگهداری در خانه شما است. در صورت تامین نیازها، گندمی هم خیلی زود رشد می‌کند و امکان تکثیر آن و تقسیم به گیاهان جدید برای شما وجود دارد.

کراسولا خرفه‌ای

کراسولا خرفه ای

از دیگر گیاهان جذابی که برای نگهداری در خانه مناسب است و با رشد سریع، خیلی زود خانه شما را زیبا می‌کند، کراسولا خرفه‌ای را می‌توان نام برد. این گیاه رنگی سبز و فوق‌العاده زیبا دارد که به خاطر همین موضوع به گل یشم هم معروف است. جالب است بدانید که کراسولا با تغییر نور محیطی که در آن زندگی می‌کند حتی قرمز هم می‌شود.

اگر به گیاهان گل‌دار علاقه دارید، حتما یک کراسولا خرفه‌ای تهیه کنید و به خوبی از آن نگهداری کنید تا در فصل بهار، شاعد گل‌های ستاره‌ای و سفید در میان برگ‌های آن باشید. نگهداری کراسولا در خانه بسیار ساده است زیرا این گیاه نیاز به آبیاری به خصوصی نداشته و برای رشد کافی تنها به دمایی معتدل نیاز دارد.

فیکوس

فیکوس

از دیگر گیاهان آپارتمانی برگ پهن، با ظاهری بسیار زیبا و رشد سریع می‌توان به فیکوس اشاره کرد. فیکوس درختچه‌ای مینیاتوری است که به دلیل ظاهر خاصی که دارد، بسیاری از افراد به نگهداری از آن در انه علاقه دارند. شاید در نگاه اول تصور کنید که نگهداری از این گیاه زیبا سخت باشد اما این گیاه دقیقا مناسب افرادی است که وقت یا اطلاعات کافی در مورد نگهداری از گیاهان آپارتمانی ندارند.

این گیاه نیمه گرمسیری به اتاقی با دمای متعادل رو به گرم، فضایی با نور ترجیحا غیر مستقیم و آبیاری نیاز دارد تا پس از مدتی با رشد خود، خانه شما را زیبا و آراسته کند. از جمله نکاتی که در مورد این گیاه جلب توجه می‌کند، برگ‌های فوق‌العاده زیبا و جذاب آن هستند.

شفلرا

شفلرا

یک گیاه سبز و زیبای دیگر که برای نگهداری در آپارتمان هم گزینه‌ای مناسب است، گیاه شفلرا است که اگر در محیطی با نور کافی نگهداری شود، رشد چشمگیری خواهد داشت. البته شفلرا گیاهی کم توقع و سازگار است و به جز نور کافی، تامین دیگر نیازهای آن کار چندان سختی نیست. این گیاه سریع الرشد در شرایط نور کافی و مطلوب تا 90 سانتی‌متر رشد می‌کند و در بعضی گونه‌ها ارتفاع آن بلندتر هم می‌شود.

برگ انجیری

برگ انجیری

برگ انجیری یک گیاهان آپارتمانی برگ پهن دیگر است که به عنوان گیاهی جسور شناخته می‌شود و با قدرت در خانه شما رشد می‌کند. این گیاه را به دلیل برگ‌هایی با ظاهر متفاوت، پهن و براق می‌شناسند. اگر به دنبال ایجاد دکوراسیونی شیک در خانه یا اداره با استفاده از گیاهان هستید، برگ انجیری یکی از گزینه‌های مناسب است.

برگ انجیری گیاهی است که سازگاری خوبی با شرایط مختلف دارد و نگهداری از آن چندان سخت نیست. این گیاه استوایی در خاک مرطوب، نور غیر مستقیم و دمای مناسب خیلی زود رشد می‌کند و از یک گلدان کوچک به درختچه‌ای زیبا تبدیل می‌شود. زیبایی این گیاه خیره کننده است و در شرایط مطلوب هر روز زیباتر از روز قبل می‌شود.

سینگونیوم

سینگونیوم

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی که به خاطر رشد سریع خود شهرت زیادی دارد، سینگونیوم است. سینگونیوم برای رشد سریع به دو فاکتور نور غیرمستقیم و خاک مرطوب نیاز دارد و اگر این دو فاکتور تامین باشند، خیلی زود رشد می‌کند و از یک گلدان کوچک به درختچه‌ای جذاب تبدیل می‌شود.

این گیاه بومی آمریکای لاتین است و در ابتدا یک گیاه آپارتمانی نبود اما به مرور زمان و با ظاهر دلربای خود توانست به داخل خانه‌ها هم راه پیدا کند. بهترین حالت نگهداری از این گیاه، آویزان کردن آن از سقف یا قرار دادن گیاه روی استندی بلند است. با توجه به رشد این گیاه، بهتر است یک داربست چوبی هم در نزدیکی آن داشته باشید تا سینگونیوم قد کشیده و گسترش پیدا کند.

برگ بیدی

برگ بیدی

اگر در زمینه نگهداری از گل و گیاه کم تجربه و مبتدی هستید، برگ بیدی مناسب شما است. این گیاه اصلا اهل ناسازگاری نیست و اگر گاهی در رسیدگی به آن کم توجه شوید هم برای شما باقی می‌ماند. رشد سریع برگ بیدی این گیاه را به انتخابی مناسب برای نگهداری در آپارتمان یا اداره تبدیل می‌کند.

شاخه‌های بلند و روند، برگ‌های قوس‌دار و رنگ‌های فوق‌العاده جذاب این گیاه از جمله کرم، سبز، بنفش و ارغوانی، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. با رنگ‌های مختلف این گیاه می‌توانید یک گلخانه مخصوص برگ بیدی ایجاد کنید و برخی از آن‌ها را روی آویز و برخی را روی میز قرار دهید.

پاچیرا

پاچیرا

نگهداری آسان، ظاهری جذاب و زیبا، سازگاری فراوان و رشد سریع، ویژگی‌های پاچیرا هستند که این گیاه را به یک گزینه اید‌ه‌آل برای نگهداری در آپارتمان تبدیل می‌کنند. جالب است بدانید در چین قدیم این گیاه را نماد ثروت و خوشبختی می‌دانستند، به همین دلیل در بسیاری از منابع به آن درخت پول هم گفته می‌شود. این گیاه جذاب، نیازهای عجیب و غریبی ندارد و خاکی کمی مرطوب، آبیاری منظم و نه چندان زیاد و نوری متوسط برای نگهداری و رشد سریع آن کفایت می‌کند.

قاشقی سبز

قاشقی سبز

قاشقی سبز یا لب ماتیکی دیگر گیاهی است که علاقه‌مندان به گیاهان سریع‌الرشد می‌توانند در آپارتمان خود نگهداری کنند. این گیاه علفی و همیشه سبز است و اگر در باغچه کاشته شود، خیلی زود سطح آن را پر می‌کند. قاشقی گیاهی فوق‌العاده کم توقع نیز است و نیاز به نور کم و حتی سایه، آب کم و رطوبت مناسب دارد. این گیاه پهن برگ، گوشتی و براق یکی از جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی است با برگ‌های قلبی هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.

سخن پایانی

گیاهان آپارتمانی برگ پهن زیادی وجود دارند که به عنوان گیاه سریع الرشد می‌توان از آن در خانه نگهداری کرد. این گیاهان را می‌توانید از گل فروشی‌های شهر خود خریداری کنید. همچنین امکان خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی از داخل منزل و از گل فروشی سارینالند هم برای شما وجود دارد تا بدون زحمت بیرون رفتن از خانه، گل و گیاه مورد نظر خود را مستقیما از محلات، شهر گل و گیاه ایران خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *