گیاهان برگ پهن

گیاهان آپارتمانی برگ پهن

نگهداری از گیاهان در آپارتمان مزایای زیادی دارد. با نگهداری یک گیاه در خانه، علاوه بر استفاده از زیبایی‌های آن گیاه می‌توانید از اکسیژن و نشاطی که به خانه می‌آورد هم استفاده کنید. امروزه تنوع گیاهانی که در آپارتمان قابل نگهداری هستند، بیشتر از قبل شده و علاوه بر گونه‌های قدیمی، بسیاری گونه‌های جدید هم متناسب با شرایط آپارتمان پرورش داده می‌شوند. یک دسته از گیاهان قابل نگهداری در آپارتمان که ظاهر جذاب و تنوع بالایی دارند، گیاهان آپارتمانی برگ پهن هستند که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

اگر هم قصد خرید گیاهان آپارتمانی ارزان را دارید می‌توانید انواع گل و گیاه آپارتمانی را از گلفروشی آنلاین سارینالند همراه با %15 تخفیف با کد تخفیف: sarina با قیمت مناسب از طریق لینک زیر خریداری کنید.

سرفصل‌های مقاله

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا از انواع گیاهان آپارتمانی برگ پهن است که به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت خوبی که به شرایط آپارتمان دارد، گونه محبوب گیاهی نگهداری در خانه نیز محسوب می‌شود. این گیاه پهن برگ به گیاه تصفیه کننده هم شهرت دارد و قابلیت جذب آلودگی و گرد و غبار و پاکسازی هوای خانه را دارد. برای افرادی که به دلیل مشغله بالا، توانایی رسیدگی دائمی به گیاه را ندارند، این درختچه زینتی بهترین انتخاب است.

فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی که با برگ‌های پهن و چرمی، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند، فیکوس الاستیکا است. این گیاه زیبا برای طراحی خانه‌های به سبک مدرن بسیار مناسب است زیرا ظاهری لوکس و لاکچری دارد. برگ‌های این فیکوس همیشه سبز بوده و ظاهری تماشایی دارند، به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان از هر نظر مناسب هستند.

دیفین باخیا

دیفن باخیا

برای نگهداری در آپارتمان، محل کار یا هدیه به عزیزان، دیفین باخیا هم گزینه‌ای مناسب در میان گیاهان پهن برگ است. این گل آپارتمانی نیز در تصفیه هوای خانه تاثیر زیادی دارد و به راحتی آلودگی‌ها را جذب خود کرده و هوای داخلی خانه را تمیز می‌کند. از این گیاه هم می‌توانید بیش از 5 سال نگهداری کنید. تنها نکته‌ای که در مورد نگهداری این گیاه حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید، سمی بودن برگ‌های دیفین باخیا برای نوزاد و حیوانات خانگی است.

بابا آدم

بابا آدم

اگر به دنبال خرید گیاه آپارتمانی لوکس، خاص و بی‌نظیر هستید، حتما بابا آدم را به عنوان یکی از انتخاب‌های خود در نظر داشته باشید. این گیاه با برگ‌های سبز تیره و کم رنگ و طول عمر بیشتر از 6 سال، یکی از زیباترین گیاهان برای نگهداری در خانه است که هر فضایی را زیبا و جذاب می‌کند. اگر همه شرایط نگهداری از این گیاه  مساعد باشد، در فصل بهار شاهد رویش گل‌هایی در آن نیز خواهید بود.

فیلودندرون

فیلودندرون

فیلودندرون از دیگر گیاهان آپارتمانی با برگ پهن است که رنگی فوق‌العاده زیبا دارد و به دلیل برگ‌های نسبتا براق و خط‌دار، خودنمایی می‌کند. این گیاه در رنگ قرمز هم موجود است که در کنار رنگ سبز آن، منظره‌ای فوق‌العاده جذاب ایجاد می‌کند. فیلودندرون یکی از بی‌دردسرترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان نیز محسوب می‌شود که به دلیل همیشه سبز بودن، با نگهداری از آن در خانه همیشه فصل بهار را تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال یک گزینه خاص برای هدیه به عزیزان خود باشید هم فیلودندرون یک انتخاب مناسب و ارزشمند محسوب می‌شود.

برگ انجیری فر

برگ انجیری فر

یکی دیگر از گونه‌ها گیاهان آپارتمانی برگ پهن، برگ انجیری فر است که به دلیل ظاهر فوق‌العاده زیبا هم برای دکوراسیون خانه و هم برای دکوراسیون دفاتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه شرایط نگهداری بسیار ساده‌ای دارد و برای افراد پر مشغله یکی از بهترین گزینه‌های نگهداری در خانه محسوب می‌شود.

برگ انجیری مونسترا

برگ انجیری مونسترا

گیاهان آپارتمانی برگ پهن به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شوند و برگ انجیری مونسترا یکی دیگر از آن‌ها است. این گیاه زیبا از خانواده برگ انجیری‌ها، مانند دیگر اعضای خانواده خود شرایط نگهداری راحتی دارد و اگر پر مشغله هستید یا در نگهداری گیاهان در خانه، تجربه چندانی ندارید این گیاه بهترین انتخاب است. برگ‌های زیبا و براق این گیاه در کنار رنگ سبز خوشرنگی که دارد، قطعا شما را به عنوان بیننده مجذوب خود می‌کند و البته در کنار زیبایی می‌توانید از تمیزی هوایی که این گیاه عامل آن است هم لذت ببرید.

برگ عبایی

برگ عبایی

برگ عبایی یک گیاه پهن برگ و خاص دیگر برای نگهداری در خانه و آپارتمان از خانواده سوسنی‌ها است. این گیاه که از دیرباز و همان ابتدای کشف به عنوان گیاهی زینتی و آپارتمانی نگهداری می‌شده، بومی کشور چین است. ریشه‌های منشعب و زرد رنگ، برگ‌های کشیده و پهن و ارتفاعی حدود 50 سانت، ویژگی‌های این گیاه زیبا را تشکیل می‌دهند. این گیاه در شرایط مساعد و اید‌ه آل گلدهی هم دارد و گل‌های بنفش، کوچک و زیبایی روی آن رویش می‌کنند.

پرنده بهشتی

پرنده بهشتی

پرنده بهشتی یا مرغ بهشتی یکی دیگر از گیاهان جذاب آپارتمانی است که علاوه بر برگ‌های پهن به دلیل گل دادن و داشتن گل‌های نارنجی زیبا هم شهرت دارد. این گل زینتی برخلاف بسیاری از گونه‌های گل‌دار، سازگاری خوبی با شرایط آپارتمانی دارد و اگر آن را در محلی درست، در معرض تابش غیر مستقیم به میزان کافی قرار دهید، سال‌ها برای شما عمر می‌کند و در طول زندگی خود گل‌های زیبایی را به شما هدیه می‌دهد.

آلوکازیا

آلوکازیا

آلوکازیا یا فیلگوش آخرین گیاه آپارتمانی پهن برگی است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم. این گیاه پهن برگ و زیبا را می‌توانید در خانه نگهداری کنید و سال‌ها از زیبایی آن بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که آلوکازیا از خانواده بابا آدم است. از نظر ظاهری این گیاه با بابا آدم معمولی هیچ تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن در رنگ برگ‌ها است که در این گیاه به صورت دو رنگ و فوق‌العاده زیبا است.

شرایط نگهداری گیاهان برگ پهن

شرایط نگهداری گیاهان برگ پهن

پس از خرید گیاهان آپارتمانی برگ پهن نگهداری از آن هم نکات و فاکتورهایی حائز اهمیت دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت: گیاهان آپارتمانی برگ پهن هم نیاز به رطوبت کافی دارند. میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان پهن برگ در هر گونه با گونه دیگر متفاوت است اما یک اصل ثابت در مورد تمامی گونه‌ها متعادل بودن رطوبت محیط است تا برگ‌ها در اثر رطوبت کم خشک نشده یا به علت رطوبت زیاد دچار کپک و قارچ نشوند.
  • نور: فاکتور مهم بعدی در نگهداری گیاهان آپارتمانی برگ پهن، نور مناسب است. این فاکتور هم در هر گیاه، شرایطی اختصاصی دارد با این حال در مورد بیشتر گیاهان، نور غیر مستقیم نیاز اصلی آن‌ها است.
  • آبیاری: بیشتر گیاهان پهن برگ نیاز به آبیاری متوسط و تنها در زمان خشک شدن سطح خاک دارند. زیاده‌روی در آبیاری باعث ریزش برگ‌ها می‌شود.
  • خاک: تقریبا اکثر گیاهان آپارتمانی برگ پهن، به خاکی با زهکشی خوب برای رشد کردن نیاز دارند. زهکشی خوب هم به منظور جذب بهتر و بیشتر آب و هم به منظور رشد بهتر ریشه‌ها برای گیاه حائز اهمیت است.
  • کود: همه گیاهان پهن برگ به کود نیاز دارند. البته کود هم مانند دیگر فاکتورها و نیازها باید با توجه به شرایط گیاه انتخاب شود.

سخن پایانی

گیاهان آپارتمانی برگ پهن گونه‌های متنوعی دارند و جزو زیباترین انواع گیاهانی هستند که می‌توان آن‌ها را در خانه نگهداری کرد. نگهداری از این مدل گیاهان کار چندان سختی نیست و اگر با نیاز آن‌ها آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید از گیاه در خانه نگهداری کنید. البته خرید گیاه سالم به منظور نگهداری در آپارتمان هم اهمیت بالایی داشته و تاثیر زیادی در سلامت گیاه دارد. جهت خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی ارزان در انواع مختلف با بهترین کیفیت می‌توانید از طریق گلفروشی سارینالند، عرضه کننده مستقیم گل و گیاهان آپارتمانی از محلات خریداری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *