خواص سانسوریا

خواص گیاه سانسوریا چیست

احتمالا شما که نسبت به عنوان این یادداشت کنجکاو شده‌اید و مشغول خواندن آن هستید، مثل هر علاقه‌مند به نگهداری از گل و گیاهی در تلاش برای آگاه شدن از خواص سانسوریا و انواع آن هستید. دانستن ویژگی‌های گیاه سانسوریا و بقیه انواع گیاهان امری رایج و معمول بین دوستداران گل و گیاه است. کافی‌ست کنار کلکسیون سبز یکی از همین افراد به تماشای گلدان‌ها و گیاهان محبوب‌شان بایستید تا در نهایت آن‌ها در مورد گیاه‌شان و خواص و مزایایی که دارند، برای شما مثل یک متخصص کاربلد و علاقه‌مند به گل و گیاه، سخنرانی کنند. ما در این یادداشت قصد داریم به خواص سانسوریا و ویژگی‌های این گیاه بپردازیم. اگر قصد خرید سانسوریا را دارید تا از انواع سانسوریا را در بین گل‌های آپارتمانی‌تان دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره خواص سانسوریا و ویژگی‌های آن بدانیم.

تصفیه‌کننده هوا

اولین چیزی که ممکن است در بحث خواص سانسوریا توجه هر کسی را جلب کند، ویژگی تصفیه است. سانسوریا به‌عنوان یک تصفیه‌کننده طبیعی هوا شناخته می‌شود که می‌تواند در محیط‌های پر از آلودگی و سرشار از هوای ناسالم، تمام سموم و مواد آلوده موجود در هوای محیط مانند «فرمالدئید» و «تولوئن» و «اکسیدهای نیتروژن» را جذب کند و هوای مطلوب به ارمغان بیاورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تحقیق در مورد ویژگی تصفیه کننده بودن سانسوریا را ناسا انجام داده است.

حالا این سوال پیش می‌آید که چرا ناسا که عموما در حوزه هوا و فضا فعالیت دارد، باید نسبت به سانسوریا کنجکاو شده باشد. هدف اصلی ناسا از انجام آزمایش‌ها و مطالعات مختلف روی انواع سانسوریا به این دلیل بوده که به‌ دنبال یک راه موثر و عملی برای مطبوع و تمیزکردن هوای ایستگاه‌های فضایی از هرگونه آلودگی‌ای بوده‌اند. در نتیجه، طی تحقیقات مختلفی به این نکته پی بردند که سانسوریا می‌تواند روش خوب و مناسبی برای بهبود کیفیت هوای داخل ایستگاه‌‌های فضایی و کیفیت بهتر تنفس فضانوردان حاضر در ایستگاه باشد.

بهبود کیفیت خواب

یکی دیگر از خواص و ویژگی‌های مهم سانسوریا که آن را در صدر محبوب‌ترین گل و گیاه آپارتمانی که برای خرید گیاهان آپارتمانی انتخاب می‌شود، قرار داده است، توانایی تبدیل حجم زیادی از دی اکسید کربن به اکسیژن است. به خاطر همین ویژگی است که می‌توانید این گیاه را با خیالی آسوده داخل اتاق خواب‌تان نگهداری کنید، زیرا هوای خالی از مواد مضر و سرشار از اکسیژن تازه، موجب خوابی آسوده و تنفس عمیق می‌شود. خواب عمیق و مطلوب نیز تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت زندگی ما دارد.

نتایج دیگر تحقیقات درباره سانسوریا نشان داده است که وجود تعداد زیادی سانسوریا در یک مکان سربسته، مثلا 6-7 تا گلدان سانسوریا، می‌‎تواند اکسیژن لازم برای تنفس یک فرد را فراهم کند. یعنی حتی اگر راه تبادل و حضور اکسیژن برای تنفس بسته باشد، سانسوریا می‌تواند از عهده تولید اکسیژن در آن محیط بربیاید. حال این سوال پیش می‌آید که اکسیژن سازی از طریق سانسوریا چطور انجام می‌شود؟ اگرچه جواب دادن به این سوال نیازمند یک بحث تخصصی در حوزه گیاه‌شناسی است، اما اگر بخواهیم خیلی ساده و راحت آن را توضیح بدهیم، باید بگوییم که گیاه سانسوریا به‌ گیاهی مقاوم و با دوام در شرایط سخت شناخته می‌شود. از این رو با تاریک شدن هوا و در شب، برای جلوگیری از خشکی، منافذ برگ خود را باز می‌گذارد تا آب درون برگ‌ها هدر نرود. از طریق همین منافذ است که دی اکسید کربن جذب و مقادیر زیادی اکسیژن تولید می‌شود.

ایجاد احساس مثبت

سانسوریا یکی از آن گیاهانی است که افراد زیادی از جمله چینی‌ها نسبت به انواع آن اقبالی بسیاری نشان داده‌اند. انواع گیاه، به‌ویژه گیاه سانسوریا در فنگ‌شویی کشورهای آسیای شرقی نقش مهمی دارند. این گیاه به‌قدری برای برخی از این افراد مقدس و ارزشمند است که باور دارند در صورت نگهداری از چنین گیاهی خداوند به پاس آن، هشت فضیلت را نصیب‌شان می‌کند. در اصل این افراد طبق قانون فنگ‌شویی معتقدند باید سانسوریا را برای دفع انرژی منفی محلی که در آنجا به‌ سر می‌بریم، در نزدیک‌‌ترین جایِ ورودی نگه داشت تا موجب ورود و داخل شدن خیر و برکات بسیار به درون خانه یا آن محیط شود.

اگر شما درباره فنگ‌شویی چیزی نمی‌دانید، لازم نیست برای نگهداری از سانسوریا مانند چینی‌ها و اهالی آسیای شرقی به‌دنبال دلیل خاصی باشید. حضور سانسوریا، رشد مداوم و پیوسته آن، به‌علاوه مقاوتی که دارد، باعث می‌شود ما در مسیر نگهداری از آن، احساس خوشایندی داشته باشیم و با تماشای تغییرات کوچک آن احساس مفید بودن و سرزندگی کنیم. سانسوریا انگار این رسالت را دارد که به همه ما بگوید، در زندگی باید از عجله کردن پرهیز کرد. باید آرام و پیوسته در مسیر رشد و تغییر گام برداشت و نسبت به ناملایمات مقاوم و انعطاف‌پذیر بود.

  • پشتیبانی سارینالند
  • 4 خرداد, 1400
  • 1901 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *